02-05-2018 Amerika here we come

3 mei 2018 - California City, California, Verenigde Staten

Vertrekdag twee mei 2018

De wekker ging wel heel er vroeg vandaag, 04.30 uur Maar ja als je naar Los Angeles in de Verenigde Staten wil, dan moet je dat er minimaal voor overhebben. De dag er voor, dinsdag dus, staat in het teken van de koffers inpakken uiteraard met de steeds terug kerende vraag wat moet je nou eigenlijk meenemen. Gelukkig is mijn Grietje daar heel erg goed in, en dat is vooral voor mij lekker meegenomen, we zullen maar zeggen, gemak dient de man. De taxi was mooi op tijd waardoor we al om 06,15 op Schiphol liepen. Daar ging voor ons een totaal nieuwe wereld open. Geen bali meer met daar achter een hart werkende balie medewerkster die er voor moest zorgen dat alle papieren klopte en de bagage goed werd nagekeken op gewicht, en de daarbij behorende belabeling, nee veel erger, We moesten nu alles zelf doen met de incheck terminal. Dat was ff zweten geblazen, en alles moest natuurlijk twee keer. Uit eindelijk is het natuurlijk wel goed gekomen, en gingen we redelijk ontspannen naar de winkeltjes achter de douane. Wat daar op viel was dat de producten helemaal zo goedkoop meer zijn als je zou verwachten. Griet vond zelfs chivasregeal, een lekkere wisky die in Volendam goedkoper was. Maar na de winkels lekker rustig aan naar gate E19, van waar wij gingen vertrekken. Daar werden wij er met een aantal meer mensen uitgekozen Om een extra controle van de koffers, en werden wij ook helemaal gefoeilleerd. De vlucht is heel goed verlopen alhoewel de ruimte om te zitten heel erg beperkt was. Na het uitstappen eindeloos lange paden doorlopen, en ook hier weer alles zelf doen, tot en met het nemen van vinger vinger afdrukken. We hadden wel een hele leuke douanier die probeerde of wij niet een collega van hem mee wilde nemen naar Nederland. Nu zitten we eindelijk op onze hotelkamer lekker moe te zijn, en wachten tot we na het eten naar bed kunnen, het is hier 8 uur vroeger dan in Nederland. Ik stuur twee foto’s mee van de aankomst op LA, en het hotel. Tot het volgende verslag

Groetjes Paul en Griet

Van reisblog naar fotoboek