04-05-2018 de camper ophalen bij Cruise America

4 mei 2018 - California City, California, Verenigde Staten

3 mei 2018. De camper ophalen bij Cruise America.Heel lekker uitgeslapen, geen last van de jetlag. Via de receptie van het hotel, Taxi Uber besteld nadat ik de uberapp op mijn telefoon heb gezet. Het scheelt dik 20,00 dollar ten opzichte van een gewone taxi, maar ja we blijven hollanders nietwaar !!!!! We komen veel te vroeg aan bij het Cruise “America steunpunt”, en gaan daar eerst de video ( die we natuurlijk allang hebben gezien)van de camper bekijken. Daarna worden we door een amerikaanse ittepetit verder geholpen met alle benodigde formaliteiten. Dan komen we op het punt dat we met de creditcard de borg moeten betalen. Ittepetit zegt na enige minuten klooien aan haar computer dat de creditcard niet werkt, blinde paniek bij ons, want als de kaart niet werkt, dan geen camper. Proberen kalm te blijven, en te zoeken naar de oorzaak. Maar het is dan natuurlijk beter om een telefoon nummer van de bank te zoeken. Die vond Griet gelukkig in haar telefoon contacten. He contact met de Rabo interhelp verliep heel erg goed. Wat blijkt, doordat de firma Uber fouten heeft gemaakt met het afschrijven van de taxirit kosten, en daar een correctie op had uitgevoerd, dacht de bank dat er iets niet klopte, en heeft dus door een correctie van € 6,75 /(door Uber) de creditcard geblokkeerd. Na veel praten en gegevens doorgeven, en het feit dat Griet op de hoogte was van de van de correctie door Uber(omdat zij die correctie kon zien op mijn telefoon was de bank bereid om de blokkade op te heffen. Het duurde even voordat ittepetiteen een schreeuw gaf van, ja hij doet het weer, dan valt er wel een pak van je hart gelukkig. De werking van de camper wordt ons dan uitgelegd door ittepetit samen met nog een ander koppel(ook Nederlanders). Daarna zoeken naar de Walmarkt, waarbij ik weer eens eigenwijs was door de straat waarin de Walmarkt zich bevond in de tomtom te zetten. Dat heb ik geweten. Na heel lang zoeken, en het advies van Griet om terug te gaan naar Cruise America, Hebben we de Walmarkt gevonden voor de eerste boodschappen. Toen nog naar de Koa camping waar we rond 7.45 uur aan kwamen. We waren Allebei kapot van deze hele spannende dag, en gingen dus vroeg op stok.

4 mei 2018, op naar de highway one.Het blijkt dat Grietje met haar 1.60 meter absoluut niet uit de weg kan. Ze kan echt nergens bij. De zitting van de wc is te hoog, de kastjes boven het aanrecht, ze moet op het bed klimmen om te gaan slapen. Als ze de auto uit wil, dan moet ze zich van de stoel laten glijden, want gewoon uitstappen is er niet bij. Ze heeft haar lengte dus niet mee, maar alles gaat goed. Vandaag dus richting de highway 1, het begin doel van deze reis. Het weer is prachtig, ongeveer 25 graden. We hebben in de camper de airco gevonden, die was hard nodig, ook de cruise controle is heel erg lekker rijden. We zijn in Ventura in de haven geweest wat een leuk plaatsje bleek te zijn. Er was ook een marina beach net sls in Volendam. We zijn door gereden naarde volgende koa camping aan het Pismo beach genaamd San luis o bispo. Een hele mooie camping,duur maar erg goed verzorgd. Heel wat anders dan de eerste koa camping die voornamelijk uit zand grond bestond. Bijgevoegd een paar foto’s van de camper waar we in rijden. Wordt vervolgt, en groetjes van Paul en Griet